19 Nisan 2013 Cuma

Lil Wayne- Mirror Klip ve Şarkı Sözü Analizi


Öncelikle şarkıda Lil Wayne'in aynadaki şeytan kişiliğiyle konuştuğunu rahatlıkla görebiliriz. Şeytan onun gözünü boyuyor, kötü olan bir şeyi iyi olarak gösteriyor ve Lil de buna kanıyor. Hadi bi şarkı sözlerine bakalım.


Bu kısımda Şeytan Lil ile konuşuyor.

With everything happening today
--Bugün her şey olurken
You don't know whether you're coming or going
--Ne geleceğini ne de gideceğini bilmiyordun
But you think that you're on your way
--Ama sen kendini, kendi yolunda sanıyorsun
Life lined up on the mirror don't blow it
--Aynaya baktığında bütün hayatını görüyorsun, bunu bozma   (Şeytan ona bütün hayatının kendisi olduğunu söylüyor)
Look at me when I'm talking to you
--Seninle konuşurken bana bak
You looking at me but I'm looking through you
--Sen bana bakıyorsun ama ben sana bakarken senin içini görüyorum
I see the blood in your eyes
--Gözünde, senin huyunu görüyorum
I see the love in disguise
--Maskeli aşkı görüyorum
I see the pain hidden in your pride
--Gururunda saklı olan acıyı görüyorum
I see you're not satisfied
--Memnun olmadığını görüyorum  (Lil İlluminati olmaktan memnun değil ve kurtulmaya çalışıyor fakat şarkının sonunda da kendini teslim edecek Şeytana.)
And I don't see nobody else
--Ve başka hiç kimseyi görmüyorum
I see myself I'm looking at the
--Kendimi görüyorum, bakıyorum  (Şeytan ruhunun kendisine ait olduğunu söylüyor.)


Bu kısmı Bruno Mars söylüyor fakat aslında Lil'in Şeytana söylemek istedikleri belirtilmiş hadi bi bakalım.

Mirror on the wall, here we are again
--Duvarda ki aynaya, yine burdayız
Through my rise and fall
--Yükselişim ve düşüşüm boyunca
You've been my only friend
--Sen benim tek arkadaşım oldun   (Şöhreti Şeytana ruhunu satarak kazandı)
You told me that they can't understand the man I am
--Onların benim kim olduğumu anlamayacagını söyledin
So why are we here talkin' to each other again
--O zaman neden burda birbirimizle konuşuyoruz yine


Şeytan tekrar Lil ile konuşuyor ve onu kandırmaya devam ediyor.


Oh, I see the truth in your lies
--Ah, yalanlarinin içinde ki gerçegi görüyorum
I see nobody by your side
--Senin yanında kimseyi göremiyorum
But I'm with you when you are all alone
--Ama sen yalniz oldugunda ben seninleyim  (Lil'i yanında olduğunu söyleyerek kandırıyor.)
And you correct me when I'm looking wrong
--Ve ben yanlışken sen beni düzeltiyorsun
I see that guilt beneath the shame
--Utanmanin altında ki suçlulugu görüyorum
I see your soul through your window pain
--Senin bos acindan ruhunu görebiliyorum
I see the scars that remain
--Hala kalan yaralarini görüyorum
I see you Wayne, I'm looking at the...
--Seni görüyorum Wayne, bakiyorum   (Şeytan Lil'i takip ettiğini ve gördüğünü açık açık belirtiyor.)


Lil Şeytana söylüyor bu kısmı tekrardan.

Mirror on the wall, here we are again
--Duvarda ki aynaya, yine burdayiz
Through my rise and fall
--Yükselisim ve düsüsüm boyunca
You've been my only friend
--Sen benim tek arkadasim oldun    ( Vee Lil Şeytana inandı)
You told me that they can't understand the man I am
--Onlarin benim kim oldugumu anlamayacagini söyledin
So why are we here talkin' to each other again
--O zaman neden burda birbirimizle konusuyoruz yine


EVET ŞARKI SÖZÜ TESPİTİMİN YETERLİ OLMAYABİLECEĞİ OLASILIĞINA KARŞI BİR DE FOTOĞRAFLARLA TAMAMLAMAK İSTEDİM ANALİZİMİ.


Klibin başında görüldüğü gibi Lil'in göz kapaklarında Fear God dövmesi var. Bunun anlamı "Tanrıdan korkuyorum" Yani Lil klibin başında İlluminati olmak istemediğini belirtmiş. Bakalım klibin sonunda da aynı şeyler olacak mı?


Bu karede Lil duvara spreyle birşey çizmeye başlıyor fakat klibi izlerseniz pek de mutlu görünmüyor. Bakalım duvara ne çiziyormuş?


Klibin bu kısmı çok kısa sürüyor. Lil İlluminati işaretini yapıyor fakat daha sonra ne oluyor bi bakalım.


İşte! Lil hem işareti hem de tek gözünü kapatıyor ve tek gözündeki dövmede "Tanrı" yazıyor. Burada İlluminatiden kurtulmak istediğini açık açık belirtmiş. Peki bunu başarabiliyor mu? Bakalım.


Lil İlluminatiden kurtulmak istediğini belirttikten sonra duvarda bir görüntü oluşmaya başlıyor. Bu duvar bir ayna gibi düşünülmüş ve aynadaki de Lil. Ama neden kırmızı acaba ? Klibin sonuna doğru görücez.


Lil yine de karşı gelmeye çalışıp elindeki Şeytanı temsil eden kırmızı mendili yere atıyor. Bakalım ne kadar direnebilecek.


Ve Lil daha fazla direnemiyor. Eliyle silah işareti yapıyor ve müzikte patlama sesi gibi birşey duyuluyor o kısma dikkat ederseniz. 


İşte tam silahı patlattığı zaman aynaya kırmızı renkli boyalar saçılıyor. Anlayacağınız gerçek Lil ölüyor. 


Tam kendini vurduktan sonra bu karede ruhunu teslim ettiğini belirtiyor. Peki ruhunu kime mi veriyor?  Bunu tahmin etmek o kadar da zor değil


İşte aynada oluşan yeni Lil. Şeytanın göz boyamalarına, şöhrete inanıyor ve yanlış yolu seçiyor. Ruhu artık Şeytana ait.

Son olarak şunu söylemek istiyorum arkadaşlar, Lil'in bu klipte anlatmak istediği ruhunu Şeytana sattığı değildir. Anlatmak istenilen şey Lil'in bir yanlışa kandığı, bu yanlıştan dönmeye çalıştığı fakat artık herşey için çok geç olduğudur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder